خانه / آموزش و پژوهش / شش تا از بهترین ویتامینها و مکمل ها برای سلامت مفاصل

شش تا از بهترین ویتامینها و مکمل ها برای سلامت مفاصل

این مکمل ها حمایت، سلامت و راحتی را برای مفاصل دردناک شما ارائه می دهند. اگر با زانو درد یا سفتی در سایر مفاصل خود دست و پنجه نرم کرده اید، تنها نیستید. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، حدود ۱۵ میلیون آمریکایی مبتلا به آرتریت درد مفاصل شدیدی را تجربه می‌کنند و تقریباً بیشتر آن‌ها می‌گویند که این درد مداوم است. شما می توانید با یک شیوه زندگی سالم و همچنین با یافتن بهترین مکمل های مفصلی موجود، از استخوان ها و مفاصل خود مراقبت کنید. مکمل های زیادی وجود دارند که به سلامت مفاصل کمک می کنند. در آینده، به تعدادی از ویتامین ها و مکمل های سلامت مفاصل می پردازیم که می توانند به مراقبت از استخوان ها و مفاصل شما کمک کنند تا صبح ها کمی کمتر خشن باشند. استفاده از این مکملها حتما با نظر پزشک متخصص باشد و این یادداشت فقط آنها را به شما معرفی می کند و هیچگونه توصیه مبنی بر استفاده و تجویز ندارد و تنها با نظر پزشکان قابل استفاده است.

بهترین مکمل های مفصلیبسیاری از بهترین مکمل های مفاصل موادی هستند که قبلاً در بدن شما یافت می شوند! درباره بهترین ویتامین ها و معرفی آنها به این موارد توجه کنید:

۱-کلاژن

کلاژن پروتئینی است که بدن شما می سازد و با افزایش سن، مقدار آن کمتر و کمتر می شود. این چیزی است که پوست شما را سفت و محکم نگه می دارد و باعث می شود مفاصل شما به خوبی کار کنند. اما با افزایش سن، کلاژن کمتری در مفاصل شما وجود دارد، جایی که مکمل‌های مفاصل می‌توانند به شما کمک کنند. اگرچه تحقیقات زیادی در مورد اینکه آیا کلاژن واقعاً می تواند به مفاصل شما کمک کند وجود ندارد، پزشکان تا حد زیادی فکر می کنند که به مفاصل شما نیز آسیب نمی رساند. مصرف این مکمل به طور کلی بی خطر است، زیرا عوارض جانبی آن خفیف است مانند ناراحتی معده یا اسهال. با این حال، استفاده با نظر پزشک مجاز است.

۲-امگا ۳

امگا ۳ اسیدهای چرب هستند که می توانند التهاب و درد مفاصل را کاهش دهند. تحقیقات نشان داده است که این مکمل ها می توانند سفتی را در افراد مبتلا به آرتریت کاهش دهند و همچنین با درد مفاصل مقابله کنند. مطالعاتی در مورد نحوه عملکرد امگا ۳ با آرتریت انجام و ثابت شده است که این اسید چرب می تواند از آرتریت تجربی جلوگیری کند و ممکن است فعالیت بیماری را در آرتریت روماتوئید کاهش دهد. قبل از مصرف امگا ۳ با پزشک خود صحبت کنید.

۳-گلوکزامین

در حال حاضر گلوکزامین به طور طبیعی در بدن شما وجود دارد. در غضروف شما قرار دارد و به عملکرد مفاصل شما کمک می کند. اعتقاد بر این است که مکمل گلوکزامین به آرتریت کمک می کند زیرا می تواند بخشی از درد ناشی از استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. از آنجایی که این ماده به طور طبیعی در بدن یافت می شود، یک مکمل به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. این پتانسیل ایجاد عوارض جانبی مانند حالت تهوع و سوزش سر دل را دارد و از آنجایی که اغلب از صدف تهیه می شود، در صورت داشتن حساسیت باید از مصرف آن اجتناب کرد. همچنین خطر تداخل با داروهای رقیق کننده خون وجود دارد که می تواند باعث مشکلات خونریزی شود. مشاوره با پزشکان متخصص قبل از مصرف ضروریست.

۴-ویتامین دی

ویتامین D از سلامت استخوان ها حمایت می کند، به همین دلیل است که برخی معتقدند مکمل ویتامین D می تواند در کمک به سلامت مفاصل مفید باشد. برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند به درد و التهاب آرتریت کمک کند، اما نتیجه لزوماً پاسخ قطعی را نمی‌دهد. با این حال، این مکمل می تواند کمک کند. ویتامین D یک منبع عالی برای بدن است، به شما کمک می کند کلسیم را حفظ کنید، که به دندان های شما نیز کمک می کند. با افزودن مکمل ویتامین D به برنامه روزانه خود مراقب باشید، زیرا سطوح بالای این ویتامین می تواند با چندین دارو تداخل داشته باشد. مهمتر از همه، سطوح بالای ویتامین D در صورت مصرف لانوکسین می تواند بسیار مشکل ساز باشد، زیرا می تواند شما را در معرض خطر هیپرکلسمی قرار دهد. سایر داروهای ترکیب شده با مکمل ویتامین D نیز می توانند بر نحوه پردازش مکمل توسط بدن شما تأثیر بگذارند.

۵-کندرویتین

شما اغلب می بینید که کندرویتین در کنار گلوکزامین ذکر شده است، زیرا آنها مشابه هستند. کندرویتین همچنین در غضروف بدن شما یافت می شود، به همین دلیل است که اعتقاد بر این است که در تقویت سلامت مفاصل مفید است. تحقیقات در مورد کندرویتین تا حد زیادی نتایج غیرقطعی داشته است، اما همچنان به عنوان مکملی که می تواند در کمک به سلامت مفاصل مفید باشد پذیرفته شده است. به طور کلی به عنوان یک مکمل بی خطر در نظر گرفته می شود، اگرچه، مانند بسیاری دیگر، می تواند با رقیق کننده های خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد و شما را در معرض خطر خونریزی قرار دهد.

۶-ویتامین E

مردم اغلب برای حمایت از سیستم ایمنی خود به ویتامین E روی می آورند، زیرا این ویتامین یک آنتی اکسیدان است. با این حال، برخی تحقیقات در مورد اینکه چگونه ویتامین E می‌تواند پیشرفت آرتروز را کاهش دهد و رشد سلول‌های غضروفی جدید را تقویت کند، وجود دارد. با این حال، بسیاری از این تحقیقات نیاز به مطالعه بیشتر دارد. همانطور که گفته شد، ویتامین E مکمل خوبی برای حفظ چرخش شما است، زیرا بینایی و سلامت مغز را نیز تقویت می کند. فقط توجه داشته باشید که می تواند با رقیق کننده های خون تداخل داشته باشد و شما را در معرض خطر خونریزی قرار دهد.

خطرات مکمل ها برای سلامت مفاصل

همانطور که گفته شد، اکثر مکمل ها معمولاً برای افراد بی خطر در نظر گرفته می شوند، زیرا آنها ویتامین هایی هستند که بدن شما به آن نیاز دارد. با این حال، همیشه باید قبل از شروع مصرف مکمل ها، به خصوص اگر دارو مصرف می کنید، درباره آنها تحقیق کنید. اگرچه اینها ویتامین هستند، اما بسیاری از آنها می توانند با داروهای تجویزی تداخل داشته باشند، و شما می خواهید از قبل این را بدانید. بررسی با پزشک خود همیشه ایده خوبی است، زیرا آنها می توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید کدام مکمل ممکن است برای شما بهتر عمل کند. اگر باردار یا شیرده هستید، قبل از شروع مصرف مکمل ها، باید با پزشک خود مشورت کنید.

اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است و توصیه بهداشتی یا پزشکی نیست. در مورد هر گونه سؤالی که ممکن است در مورد یک وضعیت پزشکی یا اهداف سلامتی داشته باشید، همیشه با یک پزشک یا سایر ارائه دهندگان سلامت واجد شرایط مشورت کنید.

*مهری خوش طینت

انتهای پیام/ منبع: CNET

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

عوامل موثر بر افزایش توانمندی خبرنگاران آزاد

در دنیای امروز رسانه، از دست دادن کار در یک نهاد رسانه‌ای یا اتاق خبر، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت