استعداد مهم است

سازمان‌های خبری بزرگ معمولاً انبوهی از منابع رادر اختیاردارند؛ از تیم‌های جمع‌آوری خبر و تهیه‌کنندگان گرفته تا ویراستاران، مشاوران حقوقی و غیره. اما آن چه که مصرف‌کنندگان اخبار به‌طور فزاینده‌ای جذب آن می‌شوند، استعدادهای فردی در اتاق خبر است. اگر ناشران به جای تلاش برای یافتن افرادی که بتوانند در راهبرد تحریریه‌ای که همواره در حال تحول است، جای بگیرند، از منابع خود برای تقویت خبرنگاران ماهر و پرورش استعدادهای تازه استفاده کنند، موفق‌تر خواهند بود.

از اینفلوئنسرها بیاموزید

اغلب اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی، آموزش‌های تحریریه‌ای را که خبرنگاران حرفه‌ای گذرانده‌اند، ندیده اند. اما مخاطبان برای دریافت اخبار بیشتر به اینفلوئنسرها رو می‌آورند. این موضوع در بین جوانان که از اپلیکیشن‌هایی مثل تیک‌تاک و اینستاگرام استفاده می‌کنند، بیشتر صدق می‌کند. اینفلوئنسرها می‌توانند قابل همذات‌پنداری و قابل دسترس باشند. براساس یک بررسی انستیتو رویترز و دانشگاه آکسفورد، ۵۵ درصد کسانی که از تیک‌تاک برای دسترسی به اخبار استفاده می‌کنند و ۵۲ درصد آنانی که برای اخبار به اینستاگرام مراجعه می‌کنند، به اینفلوئنسرها رو می‌آورند. یعنی بیشتر از ۳۳ درصد در تیک‌تاک و ۴۲ درصد در اینستاگرام برای دریافت اخبار به کانال‌های رسانه‌های عمده و شناخته شده خبری مراجعه می‌کنند.

بر خبرنگاران سرمایه‌گذاری کنید

این را بپذیرید که اصل خبرنگاری، خدمت به مردم است. با سرمایه‌گذاری بر خبرنگاران، اعتمادسازی می‌کنید. ارائه دست‌مزد پایدار و قرارداد کاری درازمدت به سود خبرنگاران و جوامعی که به آنها خدمت می‌کنند خواهد بود و البته بدیهیست مانند هر رابطه‌ای، اعتمادسازی یک‌شبه انجام نمی‌شود.

به نیروی انسانی روی بیاورید، نه به هوش مصنوعی

مخاطبان اخبار می‌خواهند کسی اخبار را ارائه کند که بتوانند در رسانه دلخواه خود با او تعامل کنند. در میان جهش‌های هوش مصنوعی در سال گذشته، شاید وسوسه‌انگیز باشد که برای اعتمادسازی با خوانندگان به این فن‌آوری روی بیاوریم. اما هوش مصنوعی نمی‌تواند نتیجه‌ای مثل نتیجه استفاده از نیروی انسانی را در پی داشته باشد. وقتی صحبت از اعتمادسازی باشد، هنوز هم ارائه اخبار از سوی انسان‌ها می‌تواند مؤثرتر باشد. یک بررسی اخیر دریافته که ۵۹٪ کاربران، اخباری را که به دست انسانها و بدون حمایت هوش مصنوعی تهیه شده است، ترجیح می‌دهند. خبرنگاری موفق بین منابع و کاربران، روابطی قوی می‌سازد.

بیشتر بخوانید: ابزار رایگان چند رسانه ای برای خبرنگاران

انتهای پیام/ منبع ارتباط امروز به نقل از: ijnet.org