خانه / آموزش و پژوهش / واتس اپ به شما امکان می دهد از چت ها با یک کد مخفی محافظت کنید

واتس اپ به شما امکان می دهد از چت ها با یک کد مخفی محافظت کنید

واتس اپ اعلام کرده که در حال ارائه یک ویژگی کد مخفی است که به منظور محافظت بیشتر از مکالمات حساس به کار می رود.

ویژگی جدید اپلیکیشن چت متعلق به متا مبتنی بر ویژگی Chat Lock است که مکالمات را در پوشه ای پنهان می کند که برای باز کردن قفل به رمز عبور، اثر انگشت یا Face ID خود نیاز دارد.

به گزارش ارتباط امروز، ویژگی کد مخفی این امکان را فراهم می‌کند که برای مشاهده و پاسخگویی به پیام‌های درون آن، به یک رمز عبور جداگانه خاص برای رشته مکالمه نیاز داشته باشید. مکالمات قفل شده در پشت یک کد مخفی را نیز می توان در پوشه Chat Lock قرار داد، یا می توانند از لیست چت استاندارد در دسترس باقی بمانند.
واتس اپ اعلام کرد که قابلیت کد مخفی در حال گسترش است و در ماه های آینده در سطح جهانی در دسترس خواهد بود.

راه اندازی گزینه حریم خصوصی به دنبال به روز رسانی های دیگر در فضای پیامک در این ماه است. این شامل اعلام اپل مبنی بر اینکه برنامه پیام‌هایش در سال ۲۰۲۴ از استاندارد RCS پشتیبانی می‌کند؛ توسعه‌ای که ممکن است با ارائه پتانسیل برای ویژگی‌های مدرن مانند نشانگرهای تایپ و اشتراک‌گذاری رسانه با کیفیت بالا، ارسال پیامک بین دستگاه‌های آیفون و اندروید را بهبود بخشد.

با این حال، اپل گفته است که متون ارسال شده از طریق RCS به طور اساسی با متن های ارسال شده از طریق سرویس iMessage خود، از جمله حفظ برچسب های حباب سبز، متفاوت خواهد بود. این احتمالاً فضای زیادی را برای سرویس‌هایی مانند واتس‌اپ، سیگنال، تلگرام و سایر برنامه‌های چت باقی می‌گذارد که بدون در نظر گرفتن اینکه از چه تلفنی استفاده می‌کنند، ویژگی‌های پیامک مشابهی را به کاربران ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ محمد حسن اسدی طاری

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

عوامل موثر بر افزایش توانمندی خبرنگاران آزاد

در دنیای امروز رسانه، از دست دادن کار در یک نهاد رسانه‌ای یا اتاق خبر، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت