خانه / اخبار / اجتماعی / پذیرش اولین هیات تجاری عربستان برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

پذیرش اولین هیات تجاری عربستان برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی

برای اولین بار پس از آغاز برقراری رابطه مجدد با عربستان سعودی، چهل‌وهفتمین رویداد «پذیرش هیات تجاری و فناوری» صندوق نوآوری و شکوفایی از کشور عربستان در قالب کلینیک مدیریت صادرات دانش‌بنیان اولین هیات تجاری عربستان برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی مورد پذیرش قرار گرفت.

به گزارش ایسنا در این رویداد که یک هیات تجاری از کشور عربستان برای آشنایی با توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات حضور داشت، پنج شرکت دانش‌بنیان در نشست‌های تجاری B2B به مذاکره با هیئت عربستانی پرداختند و توافقات، مبنی بر آغاز مبادلات تجاری میان طرفین بود. پس از ازسرگیری روابط میان تهران و ریاض، این نخستین‌بار است که یک هیئت تجاری از عربستان، از سوی ایران پذیرش می‌شود و به مذاکرات تجاری با شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی می‌پردازد.

علی‌اکبر کوکب‌زاده، واسطه صادراتی محصولات دانش‌بنیان به عربستان در این نشست گفت: عربستان در بحث توسعه فناوری، سرمایه‌گذاری‌های بسیاری کرده و به شدت علاقه‌مند همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیانی است که از سطوح بالای فناوری برخوردارند.

وی افزود: نیازهای طرف مقابل متعدد است و محدود به یک یا دو حوزه نمی‌شود؛ اما می‌دانیم که عربستان علاقه دارد تا فناوری‌های نوین کشاورزی و شیوه‌های کارآمد زراعت را به کشور خود وارد کند و به ایجاد کشت‌وصنعت بپردازد؛ مسئله‌ای که شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ما به خوبی می‌توانند از آن بهره گیرند. عربستان نیز در بسیاری از حوزه‌ها، به فناوری‌های روز دست یافته و می‌توان با توسعه روابط اقتصادی، امکان همکاری‌های فناورانه و انتقال فناوری‌های جدید بین دو کشور را فراهم کرد.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود. ><<>><< انتخابات از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت