خانه / اخبار / گفت و گو / یک شبکه تلویزیونی ویژه انتخابات راه اندازی شود

یک شبکه تلویزیونی ویژه انتخابات راه اندازی شود

محمد حسن اسدی طاریمحمدحسن اسدی طاری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است در تلویزیون به عنوان تنها رسانه تصویری ملی کشور باید همه جناحهای سیاسی، میدان و فضا برای فعالیتهای یکسان انتخاباتی پیدا کنند و مهم است که صدا و سیما بتواند با یک جهتگیری جدید و بیطرفانه افکار عمومی را جذب کند تا درنهایت مشارکت مردمی مناسبی را در انتخابات رقم بزند. برنامه های انتخاباتی تلویزیون می تواند با جذابیتهای تصویری فضای خوبی را برای این بزنگاه سیاسی شکل دهد. به نظر من فضای مساوی دادن به همه کاندیداها موضوع مهمی است و مدیران تلویزیون باید نسبت به ایجاد این فضا اهتمام کنند.

مجری باید فردی خارج از سازمان باشد

به گزارش ارتباط امروز به نقل از روزنامه فرهیختگان، وی می گوید: به نظر من مجری مناظره های انتخاباتی باید از بیرون رسانه باشد. مجری مناظره های انتخاباتی می تواند یک استاد دانشگاه باشد که پرستیژ علمی و دانش کافی برای اداره میزگرد سیاسی را دارد. این موضوع مهمی است تا کاراکتر مجری را نتوان به جناح سیاسی خاصی ربط دهند.

تلویزیون مبتنی بر موبایل برای انتخابات

مدیر مسئول پایگاه خبری ارتباط امروز می گوید: موضوع دیگر که می تواند برای تلویزیون جدید باشد این است که با پلتفرمهای جدید کاری را انجام دهد و امتیازش را در انحصار بگیرد. برای مثال تلویزیون مبتنی بر موبایل را راه اندازی کند. یکی دیگر از کارهایی که می توانند انجام دهند این است که یک شبکه موقتی برای انتخابات آماده کنند و در این شبکه برنامه های معرفی کاندیداها را به صورت چرخشی پخش کند.

مناظره ها محدود به کاندیداها نشود

پیشنهاد دیگر این است که مناظره ها محدود به خود کاندیداها نباشد. این کاندیداها هرکدام مروج یک تفکر سیاسی هستند. در آمریکا معاون رئیس جمهوری هم صحبت می کند و خوب است که این اتفاق در ایران هم بیفتد و کسانی که قرار است معاون رییس جمهوری شوند هم مناظره هایی داشته باشند یا حرفهایشان مطرح شود.

تلویزیون با نوآوری می تواند مردم را جذب کند

موضوع دیگری که واضح هم است و همه آن را می دانیم این است که تلویزیون در جلب مشارکت مردمی بی تاثیر نیست و فارغ از تعداد بینندگان تلویزیون، مناظرات انتخاباتی پربیننده ترین برنامه تلویزیون است. اگر تلویزیون بتواند در فعالیت انتخابات نوآوری داشته باشد قطعا می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

سطح عالی امنیت پروتکلهای محرمانگی بین اهدا کننده و سازمان انتقال خون

همزمان با تلاشهای سازمان انتقال خون کشور در کمک رسانی سریع و بی وقفه به ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت