خانه / آموزش و پژوهش / ماه به آرامی از زمین دور می شود

ماه به آرامی از زمین دور می شود

ترجمه: محمد حسن اسدی طاری
ماه ثابت در آسمان شب است، اما همه چیز در واقع آنطور که به نظر می رسد نیست. زیرا دانشمندان کشف کرده‌اند که ماه در حال دور شدن از زمین است و همه چیزهایی را که ما فکر می‌کردیم در مورد رابطه سیاره‌مان با تنها ماهواره طبیعی‌اش می‌دانیم تغییر می‌دهد.

با دور شدن از زمین در طول میلیون ها سال، ماه به طور همزمان طول متوسط ​​روز را طولانی تر می کند. بنابراین تأثیر بسیار واقعی بر طول روز در سیاره ما دارد آن هم با سرعتی باورنکردنی.
مطالعه‌ای که توسط تیمی در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون درحال انجام است؛ بر روی صخره‌های سازنده‌ای با قدمت ۹۰ میلیون سال متمرکز شدند و با انجام این کار، آنها توانستند تعاملات زمین با ماه را در ۱٫۴ میلیارد سال پیش تجزیه و تحلیل کنند.
نتیجه این بررسی نشان داد که ماه با ۳٫۸۲ سانتی متر در سال از زمین دور می شود. این بدان معناست که در نهایت منجر به روزهای زمینی به مدت ۲۵ ساعت در ۲۰۰ میلیون سال می شود.

استفان مایرز، استاد علوم زمین در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، می‌گوید: «با دور شدن ماه، زمین مانند یک اسکیت باز در حال چرخش است که وقتی دستان خود را دراز می‌کنند، سرعت خود را کاهش می‌دهند.»

به گفته او  یکی از جاه طلبی های انسان در این است که از نجوم شناسی برای نشان دادن زمان در دورترین گذشته استفاده کنیم تا مقیاس های زمانی زمین شناسی بسیار قدیمی را توسعه دهیم. ما می‌خواهیم بتوانیم سنگ‌هایی را که میلیاردها سال قدمت دارند به روشی قابل مقایسه با نحوه مطالعه فرآیندهای زمین‌شناسی مدرن مطالعه کنیم.»

این تنها داستانی نیست که اخیراً درک ما از ماه را تغییر داده است. زیرا دانشمندان به تازگی اسرار میلیاردها سال دفن شده در زیر سطح ماه را کشف کرده اند. برنامه های فضایی چین به سمتی در حال حرکت است که ساختارهای پنهانی را کشف کند. به این ترتیب می تواند به ما کمک کند تا گذشته ماه را کنار هم بگذاریم.

انتهای پیام/ منبع: msn

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

کدام کودکان راستگو هستند؟

نتایج تحقیق اخیر نشان داده است که تمایل کودکان به دروغ گفتن یا راست‌ گفتن ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت