خانه / اخبار / اجتماعی / سرطان روده بزرگ؛ سومین سرطان شایع دنیا

سرطان روده بزرگ؛ سومین سرطان شایع دنیا

دکتر علیرضا حسینی فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: سرطان روده بزرگ، سومین سرطان شایع دنیا و دومین سرطان از نظر مرگ و میر است. همین مساله ضرورت توجه به غربالگری و پیشگیری از این بیماری را افزایش می‌دهد.

وی گفت: سرطان روده بزرگ قابل پیشگیری است، گفت: علاوه بر ورزش کردن، نخوردن غذاهای کنسروی و عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده، غربالگری نیز نقش مهمی در تشخیص به موقع و پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.
به گزارش وبدا، علیرضا حسینی فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ به طور پلکانی ایجاد می‌شود، تصریح کرد: یک پولیپ برای این که تبدیل به توده سرطانی و بدخیمی ‌شود به طور متوسط حدود ۷ تا ۱۰ سال زمان می‌برد، بنابراین تشخیص به موقع و قطع زنجیره تبدیل پولیپ به سرطان بدخیم در پیشگیری و درمان موفقیت آمیز سرطان روده بزرگ نقش مهم و کلیدی دارد.
دکتر حسینی با بان اینکه هم اکنون در همه مراکز خدمات جامع سلامت این غربالگری انجام می‌شود، گفت: بیمار پس از شناسایی برای ارزیابی‌ و اقدامات تشخیصی تکمیلی به کلینیک تشخیص و غربالگری سرطان بیمارستان علامه بهلول گنابادی ارجاع می‌شود تا اقدامات تکمیلی مانند کولونوسکوپی برای او انجام شود.
وی تاکید کرد: برخلاف تصور مردم نسبت به سخت و دردناک بودن کولونوسکوپی، خوشبختانه با استفاده از دارو، وجود دستگاه‌های پیشرفته و همکاران بیهوشی این کار به صورت ساده و بدون درد انجام می‌شود.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود. ><<>><< انتخابات از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت