خانه / آموزش و پژوهش / فواید ورزش کاراته برای کودکان

فواید ورزش کاراته برای کودکان

ورزش کاراته شکلی از هنرهای رزمی است که با هم ترکیب شده و همه سبک های رزمی را در یک محیط رقابتی ادغام می کند. این شکل از هنرهای رزمی بهترین رقبا را از سراسر جهان بیرون می آورد و ویژگی های اصلی را القا می کند که می تواند در داخل و خارج از منطقه رقابتی مورد استفاده قرار گیرد. این ورزش، ریشه در هنرهای رزمی قدیمی و سنتی دارد، در عین حال به افراد اجازه می دهد تا با استفاده از خلاقیت، مرزهای توانایی بدنی و سبک شخصی خود را پشت سر بگذارند. رقابت در این ورزش باعث می شود در کودکان و بزرگسالان به طور یکسان افزایش اعتماد به نفس، روحیه ورزشی خوب، فداکاری و اخلاق کاری قوی پیدا شود.

یکی از سودمندترین جنبه های ورزش کاراته در کودکان، افزایش سطح اعتماد به نفس کودک است. دلیل اصلی این امر اینست که ورزش کاراته بیشتر یک ورزش انفرادی است. وقتی نوبت به امتیاز دهی و قرارگیری می رسد، کاملاً به توانایی کودک در انجام و اجرای حرکات وابسته است. با در نظر گرفتن این موضوع، یک کودک باید مالکیت عملکرد خود را به دست بگیرد، به تنهایی روی تشک برود و با فرم یا کاتا که سخت روی آن کار کرده است، رقابت کند. توانایی بیرون آمدن روی تشک مستقیماً به ارائه سخنرانی در کلاس مربوط می شود و اگر کودکی تجربه اجرا در مقابل مردم را داشته باشد، در صحبت کردن با همکلاسی های خود مشکلی نخواهد داشت.

افرادی که در ورزش های مختلف مثل بیسبال، فوتبال یا کاراته شرکت می کنند، ویژگی که آنها را در بین مردم متمایز می کند داشتن روحیه ورزشی خوب است. در ورزش کاراته، مردم به سرعت یاد می گیرند که چگونه برنده شوند و چگونه باخت های سخت را تحمل کنند. هنگامی که کودکی برنده می شود، توسط مربی خود آموزش می بیند تا با فروتنی، پیروزی را مدیریت کند. این ویژگی فروتنی مستقیماً از هنرهای رزمی می آید و در تمام مسابقات و تمرینات اجرا می شود. از سوی دیگر، هنگام مواجهه با یک باخت، از رقبا انتظار می رود که ذهنی قوی داشته باشند، از باخت درس بگیرند و با انگیزه و اراده بیشتری در رقابت بعدی شرکت کنند. یکی از ویژگی‌های ورزش کاراته که به این امر کمک می‌کند، درک این نکته است که همیشه فرصت دیگری وجود دارد که به تشک برگردید و به داوران نشان دهید که از چه چیزی ساخته شده‌اید.

فداکاری و خود انضباطی از دیگر ویژگی های بسیار مهمی است که ورزشکاران از طریق ورزش کاراته یاد می گیرند. از آنجایی که کاراته یک ورزش انفرادی است، ورزشکار باید به تنهایی تمرین کند، پیشرفت کند و رقابت کند. اغلب اوقات، یکی از والدین یا مربی به ورزشکار آموزش می دهند، اما این بستگی به خود فرد دارد که تلاش لازم برای پیشرفت را انجام دهد. کودک باید مسئولیت را بپذیرد و بداند که پیشرفت در این ورزش بر عهده خود اوست. ورزشکاران موفق یا ورزشکاران موفق آینده، افرادی هستند که بعد از مدرسه وقت می گذارند تا در حیاط بیرون بروند و تمرین کنند، روی یک حرکت جدید کار کنند یا کمی بیشتر از روز قبل به خود فشار بیاورند. وقتی کودک قدرت اختصاص دادن به چیزی را درک می کند، هرگز مانعی وجود نخواهد داشت که نتواند بر آن غلبه کند یا هدفی که نتواند به آن برسد.

در نهایت، یکی از مهمترین جنبه هایی که از طریق ورزش کاراته آموخته می شود، نحوه داشتن یک اخلاق کاری قوی است. ورزشکاران به سرعت یاد می‌گیرند که این مهم نیست که چقدر تمرین می‌کنند، بلکه مهم این است که چقدر سخت و مؤثر تمرین می‌کنند. آنها یاد خواهند گرفت که بفهمند اگر می‌خواهند کاری را انجام دهند، باید آن را به درستی انجام دهند و تمام تلاش خود را برای آن انجام دهند. وقتی یک ورزشکار یک کاتای جدید برای یادگیری یا نقدی برای کامل کردن دارد، باید هر روز برای تسلط بر آن تمرین کند. برخی عادات یا حافظه عضلانی در یک جلسه تمرینی اتفاق نمی افتد و ورزشکاران یاد می گیرند که درک کنند که همه تغییرات به زمان و کار مداوم نیاز دارند. برای پیشرفت در ورزش کاراته، یک ورزشکار باید اخلاق کاری محکمی داشته باشد و اگر کودک یاد بگیرد که اخلاق کاری چیست، در تمام جنبه های زندگی موفق خواهد بود.

در پایان، یادآوری می شود که در برنامه هنرهای رزمی موفق کودکان، ورزش کاراته فواید زیادی را برای زندگی کودک به ارمغان می آورد و می تواند نقشی اساسی در موفقیت او داشته باشد. هنگامی که یک کودک با ورزش کاراته درگیر می شود، به سرعت شروع به کسب ویژگی های ذکر شده می کند و پیشرفت هایی را در زمینه های مختلف از جمله نحوه برخورد با مسئولیت ها در خانه، نحوه رفتار و صحبت در مدرسه و نحوه احترام به دیگران را یاد می گیرد و نشان می دهد. معمولا والدین زمانی که کودک خود را بسیار با انگیزه و سخت کوش می بینند و از اینکه ببینند چگونه شروع به دنبال اهداف و رویاهای خود هستند به خود می بالند. با ترکیبی از اعتماد به نفس، روحیه ورزشی خوب، فداکاری و اخلاق کاری، ورزش کاراته،  ورزش مناسبی برای رزمی‌کارانی است که می‌خواهند تعهد خود را افزایش دهند و مهارت‌های زندگی را توسعه دهند تا در همه زمینه‌های زندگی از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ منبع : the benefits of sport karate for kids

ترجمه: اشرف کریمی راهجردی

درباره ی news maker

مطلب پیشنهادی

عوامل موثر بر افزایش توانمندی خبرنگاران آزاد

در دنیای امروز رسانه، از دست دادن کار در یک نهاد رسانه‌ای یا اتاق خبر، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت