خانه / کتاب و مقالات / فرهنگ جامع موسیقی ایرانی

فرهنگ جامع موسیقی ایرانی

فرهنگ جامع موسیقی ایرانی در  ۱۶۰۰ صفحه‌ و در دو جلد منتشر شده است و در آن بیوگرافی موسیقیدانان برجسته، از جمله استادان ارمنی موسیقی ایران، شامل «لوریس چکناوریان»، «روبیک گریگوریان»، «واروژان هاخباندیان»، «آندره آرزومانیان» و «آندره گالستیان» نیز آمده است.

به گزارش ارتباط امروز،این کتاب برای بار اول، در سال ۱۳۷۶ توسط سازمان میراث فرهنگی کشور، در یک جلد و برای بار دوم در سال ۱۳۸۶، توسط نشر گندمان با همکاری نشر دایره، در دو جلد، منتشر شد. این کتاب مرجع، در اولین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شد و مولف محترم آن، استاد «بهروز وجدانی»، مورد تقدیر قرار گرفتند. وی در سال ۱۳۲۸ در شهرستان بیرجند در  استان خراسان جنوبی متولد شده و در سال ۱۳۵۸، مدرک کارشناسی ارشد سیستم‌های مدیریت را از دانشگاه نورتروپ در کالیفرنیا دریافت کرده است. بیشترین فعالیت وی در زمینه پژوهش و تألیف در حیطه موسیقی است. در آبان ۱۳۸۸ در جشن ثبت ردیف موسیقی ایرانی، از بهروز وجدانی به عنوان یکی از ثبت‌کنندگان ردیف‌های موسیقی ایرانی در یونسکو تجلیل شد. همچنین در خرداد ۱۳۹۰ در مراسم تقدیر از تلاشگران ثبت موسیقی بخشی‌های خراسان در فهرست میراث معنوی یونسکو که در خانه هنرمندان برگزار شد، از ایشان، تقدیر به عمل آمد.

مجموعه‌ «فرهنگ جامع موسیقی ایرانی»، با تجدید نظر کلی، ویرایش و افزوده‌های جدید و همچنین به‌روزرسانی کامل مطالب پیشین، توسط نشر دایره چاپ و به موسیقی‌دانان و علاقه‌مندان موسیقی ایران، ارائه شده است.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

روزنامه جوان و ماری آنتوانت!

سعید معدنی، جامعه شناس روزنامه جوان اخیرا گله‌مند شده که چرا دولت‌ها به اقلامی مثل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت