خانه / اخبار / اجتماعی / ایستگاهی برای هوشمندی

ایستگاهی برای هوشمندی

محمد حسن اسدی طاری

سرویس مدیریت شهری ارتباط امروز: چند سالیست که چهره ایستگاههای اتوبوس شهر تهران تغییر کرده و پس از بازسازیها و بهسازیها در کشیدن تصویر زیباتر از شهر نقش موثری ایفا کردند. اگرچه مدتها از این بازسازیها می گذرد و این سازه شهری که در باد و باران و آفتاب سرپناه مسافران اتوبوسهای حمل و نقل شهریست؛ به دست فراموشی سپرده شده و در خوش بینانه ترین حالت از پیرایش ظاهری آنها خبری نیست.

یکی از مهمترین تحولاتی که در این سازه ها ایجاد شد علاوه بر جذابیتهای بصری، مکانیسم هوشمند سازی و بهره برداری از فناوری در جهت اطلاع رسانی به مسافران مستقر در ایستکاهها بود که البته تا حدودی هم موثر بود. مانیتورهایی که مسیر حرکت اتوبوس و ساعت حرکت آنها را نشان میداد و سیستم اطلاع رسانی با استفاده از پیام کوتاه.

برای این منظور بر اساس دستورالعمل نصب شده در ایستگاه باید کد ایستگاه را به سامانه پیامکی شرکت واحد ارسال کرد تا از زمان رسیدن اتوبوس بعدی مطلع شد. اما مدتیست طاهرا این سرویس یا این سامانه از دسترس خارج شده است. زمانی که نویسنده این یادداشت در حال استفاده از این سرویس بود، تعدادی از مسافران حاضر در ایستگاه گفتند در چند ایستگاه این سرویس را آزمایش کرده اند و پاسخی نگرفته اند.

البته من هم پاسخی از سامانه اعلام زمان انتظار برای اتوبوس بعدی در ایستگاه دریافت نکردم که تصاویر آن را مشاهده می کنید.

 

به امید پاسخگویی مدیران سخت کوش شرکت واحد اتوبوسرانی

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود. ><<>><< انتخابات از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت