خانه / اخبار / اجتماعی / شبکه های اجتماعی و خلاءهای ارتباطی

شبکه های اجتماعی و خلاءهای ارتباطی

یک جامعه شناس به لزوم آموزش‌های همگانی در زمینه استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به توسعه سواد رسانه‌ای نیازمند هستیم. این آموزش‌ها باید در تمام سطوح از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه، وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های اجتماعی انجام شود.

امیر مسعود امیر مظاهری، همچنین افزود: اگر از شبکه‌های مجازی به‌جا استفاده کنیم، این رسانه مانعی برای ملاقات‌های حضوری نخواهند بود و لازم است در این زمینه آموزش‌های لازم ارائه شود.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه فلسفه نوروز دورهم جمع شدن‌است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر معاشرت‌های اجتماعی به صورت واقعی هر روز کمتر می‌شود و فناوری نقش پرکننده این فضای خالی را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: استفاده از تلفن همراه در مقطعی در حد تماس و ارسال پیامک بود سپس ایمیل وسیله‌ای برای برقراری ارتباط شد. امروزه  کاربران از یادداشت و کامنت‌ در شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند تا خلاء ارتباطی ناشی از کاهش روابط اجتماعی را پرکنند این در حالیست که گسترش همزمان روابط اجتماعی در فضای مجازی و واقعی بسیار سودمند است.

این جامعه شناس در ادامه گفت: بخش زیادی از اطلاعات و ارتباطات روزانه ما از طریق فضای مجازی است. افراد به استفاده از فضای مجازی عادت کرده‌اند به گونه‌ای که به صورت ناخودآگاه با شنیدن صدا یا علامتی به گوشی خود توجه می‌کنند.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود. ><<>><< انتخابات از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت