خانه / اخبار / اجتماعی / پیاده شدن مسافران ایران‌ایر به‌دلیل سنگینی هواپیما

پیاده شدن مسافران ایران‌ایر به‌دلیل سنگینی هواپیما

پرواز تهران – خرم آباد هواپیمایی جمهوری اسلامی “هما” اقدام به پیاده کردن دو مسافر برای پروازی ایمن و مناسب کرد که این اقدام در صنعت هوانردی بیسابقه یا کم سابقه است.

به گزارش ارتباط امروز مدیر روابط عمومی هما در این زمینه گفته است: با توجه به محدودیت‌های هواپیمای ATR  و شرایط جوی فرودگاه مقصد، مجبور به کاهش وزن هواپیما شدیم و به‌همین دلیل دو مسافر از هواپیما پیاده شدند.

گزارش رسانه ها حاکیست که خلبان هواپیما به‌دلیل سنگینی هواپیما از انجام پرواز خودداری کرده و به طور داوطلبانه از دو مسافر خواسته که از هواپیما پیاده شوند. این درحالیست که کارشناسان صنعت هوانوردی می گویند با توجه به محدودیتهای اعلام شده برای هواپیمای  ATR از یک سو و پروتکلهای هوانوردی از سوی دیگر در چنین شرایطی که اساسا تصمیم گیریها حتما برای امنیت پرواز است، مسافر و سوخت باید حمل شوند و  انتقال کارگو می تواند به نعویق بیفتد. در حالی که اقدام خلبان این پرواز مبنی بر پیاده کردن مسافر، غیر متداول بوده است.

در عین حال حسام قربانعلی مدیر روابط عمومی ایران‌ایر، گفته است:  بر اساس محاسباتی که عملیات پرواز با توجه به  شرایط و پیش‌بینی‌های جوی ارائه می‌دهد، وزنی را به واحد بازرگانی برای واحد فروش بلیت می‌دهد که بر همان اساس بلیت‌فروشی می‌شود و مسافران برای پرواز به فرودگاه مراجعه می‌کنند. با وجود این ما محدودیتی در هواپیمای ATR داریم که صرفا در زمان انجام پرواز اتفاق می‌افتد، زیرا با توجه به شرایط جوی که در فرودگاه مقصد حاکم است، محدودیت جدی‌تری برای این هواپیماها اعمال می‌شود.

وی درباره پرواز امروز اینطور توضیح داد:‌ امروز در فرودگاه خرم‌آباد، ما برای نشستن به باد مخالف نیاز داریم که باتوجه به زمان پیش‌بینی برای رسیدن به فرودگاه مقصد، این باد موافق بوده و ما در چارچوب‌های ایمنی مجبور هستیم برای اینکه هواپیما پرواز ایمنی داشته باشد، مقداری از وزن هواپیما کم کنیم. این موضوع اصلا قابل پیش‌بینی نبوده و ما در زمان پرواز با توجه به آخرین گزارش هواشناسی که از فرودگاه مقصد دریافت می‌کنیم،‌ با این محدودیت عملیاتی روبه‌رو می‌شویم.

این در حالیست که گزارشهای هواشناسی که به عملیات پروازی شرکتهای هواپیمایی مخابره می شود پیش بینی ۲۴ ساعت آینده مبدا، طول پرواز و مقصد را دارد.

گفتنی است تلاش کادر پرواز برای انجام پروازی ایمن ستودنیست و روابط عمومی ایران ایر هم از مسافران پرواز عذرخواهی کرده است.

انتهای پیام/ محمد حسن اسدی طاری

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

سرطان روده بزرگ؛ سومین سرطان شایع دنیا

دکتر علیرضا حسینی فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: سرطان روده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت