باند برادران دالتون ها که در محله دولت آباد عرضه اندام، قدرت نمایی و مزاحمت برای شهروندان ایجاد می کردند، طی اقدامات فنی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

به گزارش پیام کنفرانس، سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ساراپرس همچنین گفت: فرماندهی انتظامی شهرستان ری در تبعیت از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به منظور پیشگیری و مقابله با افزایش سرقت ها اقدام به تاسیس قرارگاه واکنش سریع نموده است و این اقدام مربوط به جرایم خشن با الویت کیف قاپی می باشد. اکیپ های محسوس و نامحسوس موتورسواران که آموزش دیده بوده و قدرت مانور دارند در سطح شهر فعال هستند و به محض وقوع سرقت قاپ زنی یا کیف قاپی شهروندان با ۱۱۰ تماس حاصل کرده، از طریق سیستم موقعیت یاب برای همکاران ما لوکیشن ارسال و نزدیکترین واحد به محل وقوع جرم واکنش نشان داده و موضوع را پیگیری می کند. خوشبختانه از زمان تاسیس این قرارگاه جرایم قاپ زنی و کیف قاپی کاهش بسزایی داشته است.

سرهنگ جلیلیان در پاسخ به این سوال که میزان ارتکاب جرایم خشن و سرقت های خرد در سال جاری در مقایسه با سال گذشته چه میزان رشد یا کاهش داشته است؟ افزود: در ۳ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش جرایم خشن، ۵ درصد کاهش سرقت و ۴۱درصد افزایش دستگیری سارقان را داشتیم که با توجه به مشکلات اقتصادی و اینکه بیماری کرونا مهار شده و حضور مردم در سطح شهر افزایش داشت، پیشرفت فوق العاده ای بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به بزرگترین پرونده های مربوط به باندهای خلافکار که در سال جاری به آنها رسیدگی و مختومه گردید، توضیح داد: باند برادران دالتون ها که در محله دولت آباد عرضه اندام، قدرت نمایی و مزاحمت برای شهروندان ایجاد می کردند، طی اقدامات فنی و اطلاعاتی ۵ نفر از اعضای اصلی باند را که در داخل استان و نیز در اقصی نقاط کشور مخفی شده بودند با گرفتن مجوز رسمی دستگیر کرده که تقدیر و تشکر شهروندان را نیز در بر داشت.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به پرونده دو خواهر که شریک مالی در کلینیک زیبایی بودند، بیان کرد: به علت اختلافات مالی یک نفر از آن خواهرها، کلینیک را به آتش می کشد؛ که همکاران طی اقدامات فنی فرد خاطی را دستگیر کردند.

وی تاکید کرد: به دلیل بی نظمی هایی که در میدان اصلی شهرری که پاتوق معتادین متجاهر ودستفروشان شده بود که طی یک اقدامی عملیاتی آن محل را پاکسازی کردیم و مردم تقدیر کردند؛ لکن باتوجه به اینکه امرار معاش داشتند در این زمینه با مدیریت شهری نشستی برقرار کردیم و از آنها درخواست نمودیم تا محل مناسبی را برای آنها درنظر بگیرند.

سرهنگ جلیلیان در پایان در توصیه ای به شهروندان، خواست استانداردهای ایمنی را در محل زندگی و نیز کسب و کار رعایت کنند. هرگونه موارد مشکوک را به ۱۱۰ یا نزدیکترین مرکز انتظامی اطلاع دهند. و جهت هرگونه تقدیر، تشکر، انتقاد از همکاران نیروی انتظامی با ۱۹۷ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/