خانه / اخبار / فرهنگی / رافت هاشم پور در سن ۹۰ سالگی درگذشت

رافت هاشم پور در سن ۹۰ سالگی درگذشت

جلال مقامی همسر رافت هاشم پور و صداپیشه مطرح در پستی اینستاگرامی نوشت: حتما به سوی او باز خواهیم گشت. امروز همسرم بانو رفعت هاشم پور دار فانی را وداع گفت.

رافت هاشم پور که در سن ۹۰ سالگی و به دلیل کهولت سن درگذشت، در اردبیل به دنیا آمد و به خاطر کارش در درامی در مورد جنگ داخلی آمریکا، به نام “بر باد رفته” در اجرای صدای اسکارلت اوهارا توسط ویوین لی شناخته شد. در عین حال او همچنین صداپیشگی ایرنه پاپاس در «پیام»، هدی لامار در «سامسون و دلیله»، آنا مگنانی در «رم، شهر باز»، سوزان هیوارد در «برف‌های کلیمانجارو» و «من می‌خواهم زندگی کنم»  و فی داناوی در «بانی و کلاید» را بر عهده داشت.

صدای او همچنین پشت چندین شخصیت بود که توسط سوفیا لورن، آوا گاردنر، دایان کیتون، جین فوندا، اینگرید برگمن، آن بنکرافت، سوزان ساراندون و بسیاری از بازیگران مشهور دیگر به تصویر کشیده شد. هاشم پور همچنین صداپیشگان چندین سریال تلویزیونی پرطرفدار از جمله سریال کانادایی «جاده ای به آوونلیا» را کارگردانی کرد که در آن صداپیشگی هتی کینگ با بازی جکی باروز را نیز بر عهده داشت.

زمانی که فیلم های ایرانی دوبله می شد، هاشم پور صدای خود را به بازیگرانی چون مهین شهابی، شهلا ریاحی، فخری خوروش، اکرم محمدی و فریده سپهمنصور نیز قرض داد. در طول دو دهه گذشته، هاشم پور تقریباً دوبله را کنار گذاشت و بیشتر بر آموزش تمرکز کرد تا نسل جدیدی از صداپیشگان را تربیت کند که در حال حاضر از نام‌های بزرگ حوزه موسیقی ایران هستند.

به گزارش ارتباط امروز، مقامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: بیش از ۵۰ سال با هم زندگی کردیم و افزود: ما همیشه در کنار هم بودیم و با هم کار می کردیم و از رفتن او واقعا ناراحت هستم. من همسرم را که همکار دلسوز من بود از دست دادم.» وی با بیان اینکه آنها چیزهای زیادی از یکدیگر آموخته اند، خاطرنشان کرد: اما ما برای یکدیگر معلم تربیت نکردیم.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

زیستگاه لک‌لک‌ها در کردستان ثبت شد

معاون میراث فرهنگی استان کردستان از گمانه‌زنی و کاوش تپه «توبره‌ریز» در کامیاران، ثبت ملی «زیستگاه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت