خانه / اخبار / اجتماعی / ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری

ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری

ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت و گو با ایسنا بر ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مدارس باید در مواقع اضطراری قادر به کنترل بحران باشند، گفت: در همین راستا نیز لازم است که امکانات و تجهیزات متناسب در مدارس قرار داشته باشد. مواردی چون نصب کانکس حاوی تجهیزات امداد و نجات در مدارس بخشی از ارکان آمادگی هنگام وقوع حوادث است.

نصیری گفت: در تهران ۴۵۰۰ مدرسه دولتی داریم، و تنها ۵۴ مدرسه به این کانکس ها مجهز شده‌اند که آن هم از طرف شهرداری تهران به مدارس هدیه شده است. در حالی که نصب کانکس تجهیزات در مدارس ضروری است. مدارس و به خصوص مدرسه آماده باید در مواقع اضطراری بدون نیاز به نیروهای امدادی، قادر به کنترل بحران باشد. برای این منظور علاوه بر داشتن آگاهی و مهارت، لازم است ابزار و تجهیزات مورد نیاز را در دسترس داشته باشند. در این خصوص می‌توان از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرد.

ئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود:‌ یکی از راههای آمادگی در برابر حوادث، مجهز بودن شهروندان به اقلام مورد نیاز در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه است. بر اساس شدت و وسعت حادثه، تا رسیدن نیروهای امدادی می‌توان از این تجهیزات برای حفظ حیات و سلامت حادثه دیدگان استفاده کرد.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود. ><<>><< انتخابات از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت