خانه / اخبار / فرهنگی / قابلیت جدید متا، با ربات های هوش مصنوعی با شخصیت ها چت کنید

قابلیت جدید متا، با ربات های هوش مصنوعی با شخصیت ها چت کنید

آیا می خواهید با یک چت بات آبراهام لینکلن ملاقات کنید؟ صاحب فیسبوک “متا” یک رهبر هوش مصنوعی است، اما رقبای او با چت بات های پیشرفته در حال حاضر فراوان هستند.

به گزارش ارتباط امروز به نقل از فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرده است که متا، شرکت مادر فیس بوک، اینستاگرام و اکنون تریدز تصمیم دارد چت ربات های هوش مصنوعی را با شخصیت های مختلف راه اندازی کند. چت ربات‌ها که پرسونا نامیده می‌شوند، می‌توانند شبکه‌های اجتماعی شرکت را با طیف وسیعی از ابزارهای آنلاین جدید و گزینه‌های سرگرمی گسترش دهند.

در این گزارش آمده است که متا ربات‌های چت را برای بهبود جست و جو و توصیه‌ها، مانند توصیه‌های سفر به سبک موج‌سواری و دادن شخصیت آنلاین به مردم ارائه می‌کند که «بازی با آن» سرگرم‌کننده است. یکی از این شخصیت‌های هوش مصنوعی که شرکت ساخت آن را امتحان کرد، تجسم دیجیتالی آبراهام لینکلن است.

چت ربات های هوش مصنوعی همچنین می توانند اطلاعات شخصی جدیدی را در اختیار شرکت قرار دهند که برای هدف قرار دادن تبلیغات، منبع اصلی درآمد متا، مفید است. موتورهای جست و جو در حال حاضر تبلیغات را بر اساس اطلاعاتی که در آنها تایپ می‌کنید ایجاد می‌کنند، اما چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند بعد جدیدی از علایق و ویژگی‌های افراد را برای نمایه‌سازی دقیق‌تر به تصویر بکشند. حفظ حریم خصوصی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های متا است و تنظیم‌کننده‌ها در حال حاضر با احتیاط به هوش مصنوعی توجه کرده‌اند.

در صورت موفقیت، چت ربات‌های هوش مصنوعی می‌توانند به ۴ میلیارد نفری که هر ماه از خدمات متا استفاده می‌کنند کمک کند تا با چالش بزرگ متا مقابله کنند زیرا رشد سخت‌تر می‌شود و رقبایی مانند”تیک توک”  توجه مردم را به جای دیگری جلب می‌کنند. مارک زاکربرگ در آن زمان گفت: متا در اوایل سال جاری تلاش‌های هوش مصنوعی خود را برای «توربوشارژ کردن» کار خود و ساخت «ابزارهای خلاقانه و گویا» بهتر انجام داد.

چت ربات های هوش مصنوعی، که نمونه آن ChatGPT OpenAI است، بسیار مفیدتر و جذاب تر شده اند. استفاده آن ها از مدل های زبان بزرگ آموزش داده شده در بخش های وسیعی از اینترنت به آنها توانایی بسیار بیشتری برای درک متن انسانی و ارائه پاسخ های مفید به سوالات و مکالمه ما می دهد.

بسیاری از رقبای ChatGPT در حال حاضر در دسترس هستند، از جمله Claude 2 از  Anthropic، Bing  مایکروسافت و Bard گوگل اغلب برای استفاده توسط سایر نرم افزارها و سرویس ها در دسترس هستند و به رقبای مستقیم متا مانند اسنپ اجازه می دهند چت بات های خود را ارائه دهند. بنابراین، صرفاً با ارائه یک چت ربات هوش مصنوعی، موفقیت را تضمین نمی کند.

گفتنی است فیس بوک دارای میلیاردها کاربر و تخصص عمیق هوش مصنوعی است. در ماه جولای، مدل Llama 2 خود را با زبان بزرگ منتشر کرد.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

زیستگاه لک‌لک‌ها در کردستان ثبت شد

معاون میراث فرهنگی استان کردستان از گمانه‌زنی و کاوش تپه «توبره‌ریز» در کامیاران، ثبت ملی «زیستگاه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت