خانه / اخبار / اجتماعی / چرا ورزش برای فرهنگ ما بسیار مهم است؟

چرا ورزش برای فرهنگ ما بسیار مهم است؟

ترجمه : اشرف کریمی راهجردی

ورزش شامل هر نوع فعالیت بدنی، از رقص تا بوکس است. با این حال، ورزش برای بیشتر مردم چیزی بیش از یک حرکت بدن است. ورزش می تواند افراد را دور هم جمع کند و به افراد حس هویت بدهد. آنها همچنین بینش منحصر به فردی را برای سایر افراد در مورد ارزش های جوامع ورزشی ارائه می دهند.

برخی از ورزش‌ها ارتباط تنگاتنگی با جوامع خاص دارند و منعکس‌کننده ویژگی‌ها و سنت‌های مردم هستند. به اشتراک گذاشتن شباهت ها با دیگران با انجام یک ورزش یک نمونه از داشتن فرهنگ است. با این حال، مهمتر از همه، ورزش موانع را بین افراد با فرهنگ های مختلف از بین می برد. ورزش به افراد این امکان را می دهد که در یک محیط بدون تقابل خود را تعریف کنند.

ورزش منحصر به فرد

ورزش با فرهنگ سازگار است. به عنوان مثال، برخی فرهنگ ها با توپ چرمی فوتبال بازی نمی کنند، زیرا معتقدند کشتن حیوانات برای پوستشان اشتباه است. گاهی اوقات، جوامع ورزش های کاملاً منحصر به فردی دارند، مانند رقص هنرهای رزمی آفریقایی- برزیلی به نام کاپوئرا.

ورزش هایی که انجام می دهیم اغلب با آنچه در دسترس ماست تعیین می شود. ورزش هایی که انجام می دهیم توسط محیط فرهنگی ما نیز تعیین می شود. توانایی ما برای انجام ورزش تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد، به عنوان مثال محیط ما، تجهیزات ما، نظر بزرگترها یا دانش ما از قوانین.

گرد هم آوردن افراد

ورزش نیز فرهنگی است که افراد زیادی را در یک مکان جمع می­کند. این افراد علایق مشترکی دارند و مهارت های مشترکی را توسعه می دهند، درست مانند زمانی که با هم موسیقی می نوازند یا گوش می دهند.

برخی از افراد می گویند که ورزش ویژگی هایی را در مورد کسانی که آنها را بازی می کنند آشکار می کند. به عنوان مثال، افرادی که درگیر جنگ چوبی هستند، ممکن است دیده شود که با فرهنگ جنگجو درگیر هستند، یا دارای پرخاشگری، متانت و ذهن تاکتیکی هستند.

نماینده فردی و بین المللی

ورزش می تواند برای ترویج یک دستور کار و نماینده یک فرد یا کشور مورد استفاده قرار گیرد. کشورهایی که فقط ورزش های غیر تماسی انجام می دهند ممکن است فرهنگ صلح طلبی (غیر خشونت آمیز) را نشان دهند. افرادی که می رقصند ممکن است در جای دیگری از زندگی و همچنین در ورزش خود دارای جنبه های هنری، زیبایی شناختی و معنوی باشند. هر یک از ما دیدگاهی نسبت به ورزش های خاصی داریم و اینکه انجام آن ها چه معنایی دارد. این نشان می دهد که ورزش حاوی ارزش های فرهنگی است، شاید بدون اینکه ما متوجه شویم.

نمونه خوبی از ورزش هایی که ارزش ها را نشان می دهد و ارزش های فرهنگی را در هم می شکند را می توان در تیم راگبی آفریقای جنوبی مشاهده کرد. پس از آپارتاید، بازیکن سیاه پوست، چستر ویلیامز، در این تیم نقش آفرینی کرد و دوره جدیدی را در فرهنگ آفریقای جنوبی برای بقیه جهان به نمایش گذاشت.

در مجموع، روشن است که ورزش از بسیاری جهات فرهنگی است. فراتر از اینکه فقط ما را تناسب اندام و سالم نگه دارد، یا از طریق برنده شدن به ما اعتبار ببخشد، درگیر شدن با ورزش به ما امکان می دهد فرهنگ داشته باشیم و به اشتراک بگذاریم. ما از طریق ورزش هویت و جامعه داریم. حتی هیجان انگیزتر، ما می توانیم فرهنگ خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم. ورزش یکی از معدود راه هایی است که ما می توانیم واقعاً با فرهنگ دیگری تعامل داشته باشیم و آن را از طریق مشارکت درک کنیم. درک این واقعیت به این معنی است که می توانیم از ورزش برای تأثیرات مثبت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ منبع: rightforeducation.org

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود

انتخابات انجمن علمی پزشکان عمومی جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود. ><<>><< انتخابات از ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت