خانه / آموزش و پژوهش / اعتراض ایران به متا

اعتراض ایران به متا

مرکز ملی فضای مجازی در نامه ای ضمن اعتراض به اینستاگرام، به متا مهلت ۱۰ روزه داده تا نماینده معرفی کند. این مرکز همچنین اطلاع داده که این مرکز با ارسال نامه رسمی خطاب به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در راستای «عدم رعایت قوانین مصوبه کشور ایران» و قوانین داخل پلتفرم ازطریق دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن نسبت به عملکرد سکوهای این شرکت اعتراض کرده است.

به گزارش پیام کنفرانس، براساس خبری که در وب‌سایت مرکز ملی فضای مجازی منتشر شده این مرکز نامه‌ای به شرکت متا تحویل داده و در آن به سوء رفتار اینستاگرام اعتراض کرده است. در این نامه اینستاگرام متهم به «بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر» و «عدم پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری در خصوص مکاتبات رسمی توسط نهادهای مسئول ایرانی» شده است.

براساس این گزارش مهم‌ترین اعتراضات جمهوری اسلامی «در خصوص انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، تروجی رفتارهای تبعیض‌آمیز و نفرت‌پراکنی، ترغیب خشونت و ناآرامی‌های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران ازطریق اعمال استانداردهای دوگانه و زمینه‌سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر سکوهای وابسته به شرکت متا، تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی،تجزیه طلبی و زمینه سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر، ترویج رفتارهای نامتناسب جنسی در قبال کودکان و نوجوانان و همچنین عدم ممانعت از پخش لایوهای جنسی، ارائه خدمات جنسی و روسپیگری و آموزش رفتارهای ناهنجار و خلاق قوانین کشور» مطرح شده است.

این در حالی است که متا یک شرکت امریکایی است و فعالیت آن در ایران مشمول تحریم‌های ایالات متحده‌ امریکا خواهد شد که اگر این نبود احتمالاً برای تجاری‌سازی و کسب درآمد از حدود ۵۰ میلیون کاربر ایرانی خود، پیش از این اقدام به حضور رسمی در کشور می‌کرد.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

عوامل موثر بر افزایش توانمندی خبرنگاران آزاد

در دنیای امروز رسانه، از دست دادن کار در یک نهاد رسانه‌ای یا اتاق خبر، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت