خانه / اخبار / اجتماعی / عوامل مهمِ افسردگی پس از زایمان

عوامل مهمِ افسردگی پس از زایمان

چند عامل مهمِ افسردگی پس از زایمان

متخصصان در یک مطالعه تازه به بررسی مهمترین عوامل موثر بر افزایش خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان پرداختند.بر اساس نظرسنجی از بیش از ۱.۱ میلیون مادر در سراسر جهان مشخص شد که خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان در بین زنانی که برای اولین بار مادر می شوند، مادران زیر ۲۵ سال و مادران دوقلوها بیشتر است.

به گزارش ارتباط امروز به نقل از ایسنا، متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا و دانشگاه جانز هاپکینز دریافتند مادران بالای ۴۰ سال که دارای دوقلو هستند در معرض بالاترین خطر از این حیث قرار دارند.

این تیم تحقیقاتی اظهار داشتند: بررسی انجام شده روی بیش از یک میلیون مادر به دلیل بالا بودن تعداد شرکت کنندگان، بسیار مهم و قطعی است. اکثر مطالعات انجام گرفته در مورد افسردگی پس از زایمان محدود به یک منطقه کوچک بوده است. این مطالعه به پرسشهایی در مورد عوامل خطر افسردگی پس از زایمان در سراسر جهان پاسخ می دهد.

به گفته متخصصان، شناسایی بهتر عوامل خطرزا در بروز افسردگی پس از زایمان، به دلیل اثرات بالقوه ای که هم بر سلامت مادران و هم فرزندانشان دارد، حیاتی است. به عنوان مثال، آنان تاکید می کنند که زنان دو برابر مردان در طول دوره های باروری خود دچار افسردگی می شوند. زنان همچنین در معرض خطر فزاینده ابتلا به افسردگی شدید پس از زایمان هستند.

این تیم تحقیقاتی خاطر نشان کردند: فرزندانِ زنانی که افسردگی پس از زایمان را تجربه می کنند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی شدید و سایر اختلالات روانی هستند. داشتن مادری که افسردگی پس از زایمان را تجربه کرده با چالش‌های رشدی برای کودکان از جمله ضریب هوشی پایین‌تر و رشد کند گفتاری همراه است.

به گزارش مجله تخصصی نیوز مدیکال، به گفته متخصصان، ضرورت دارد عوامل خطرزایی که زنان را در معرض آسیب قرار می دهد پیش از شروع بیماری و در این بازه زمانی آسیب پذیر شناسایی شود تا بتوان اقدامات پیشگیرانه را انجام داد.

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

سرطان روده بزرگ؛ سومین سرطان شایع دنیا

دکتر علیرضا حسینی فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: سرطان روده ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت