خانه / کتاب و مقالات / حاج قاسم فرزند روح الله

حاج قاسم فرزند روح الله

کتاب حاج قاسم فرزند روح الله توسط موسسه چاپ و نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در ۱۹۱ صفحه و با جلد سخت روانه بازار نشر شد.

به گزارش پیام کنفرانس، مجموعه شعر «حاج قاسم فرزند روح الله» روایتی نغز و عاشقانه از شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دلهاست. اویی که در صحنه نبرد دفاع از وطن مقتدرو پر افتخار خوش درخشید و رسیدن به فیض درجه شهادت از او روایتی عاشقانه بر خاطره ملتی گذاشت که امنیت و آرامش خاطرشان را مدیون حاج قاسم ها هستند. کسی که از برآمدگان و سرامدان مکتب فکری – عملی امام خمینی (س) است که با عنایت اندیشه الهی مراد خود به مرتبه سرداری  دلها رسید. زیست سبز مومنانه قاسم سلیمانی و شهادت سرخ عارفانه اش سیری بود که نقش آن را خمینی کبیر (س) برای شاگردان دل باخته خویش ترسیم کرده بود و چه شوکت و هیبتی والاتر از اینکه جوهر امضای این قبولی خون شهید باشد.

در  این رهگذر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۸ در همان روزهای نخست شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی شب شعری با عنوان حاج قاسم فرزند روح الله در حسینیه جماران برگذار کرد که نتیجه آن شرح عاشقانه ظریف جمع کثیری از شاعران دلسوخته یار بود که در حضور خانواده سردار سلیمانی قراعت شد و سپس در سال ۱۳۹۹ سروده های بسیاری با موضوع حاج قاسم شاگرد مکتب روح الله به دبیرخانه جشنواره شعر یاد و یادگار ارسال گردید.

در این اثر اشعار ۷۲ شاعر گرانقدر کشور که می کوشند قدرو قیمت این همه رشادت و ایثار را بپردازند و تنها بضاعت آن زینت بخشی به کلماتیست که تلاش می کنند از این همه جان فشانی و ایثار در خور تحسین قدردانی کنند. شاید که نه، حتما جای چنین ستایشی در آسمان ادبیات کشور ما خالی بود و سنای این شهید والا مقام از سوی ۷۲ شاعر ارزشمند کشور عملی در خور تحسین است تا به یادگار بماند که مردم این مرزو بوم حق شناس و قدردان این همه رشادت و دلیری و جانفشانی هستند.

فروشگاه اینترنتی: shop.imam-khomeini.ir

انتهای پیام/

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

روزنامه جوان و ماری آنتوانت!

سعید معدنی، جامعه شناس روزنامه جوان اخیرا گله‌مند شده که چرا دولت‌ها به اقلامی مثل ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت