خانه / اخبار / فرهنگی / شبیه ترین نسخه لبخند ژکوند در فرانسه به حراج گذاشته شد

شبیه ترین نسخه لبخند ژکوند در فرانسه به حراج گذاشته شد

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران رد فرانسه اعلام کرده است که شبیه‎ترین اثر به تابلوی لبخند ژکوند، شاهکار لئوناردو داوینچی که در موزه لوور نگهداری می شود، در ۶ آذر به حراج گذاشته شد و در حراجی که به منظور فروش این تابلو برگزار شد، قیمت پایه ۱۵۰ هزار یورو بود اما نهایتا این تابلو به قیمت ۲۷۳ هزار یورو به فروش رفت.

به گزارش ارتباط امروز، در حال حاضر کپی‌های متعددی از این اثر منحصر بفرد داوینچی وجود دارد، اما به نظر کارشناسان این تابلوی کپی‌برداری شده که یک قرن پس از تابلوی اصلی کشیده شده است به جز چهار تفاوت کوچک، نزدیک‌ترین کپی به تابلوی اصلی است که تا کنون وجود داشته است. این کپی شش ماه قبل در بین اشیا یک خانه قدیمی در حومه پاریس یافت شد. همچنین کیفیت نگهداری این تابلو بسیار خوب بوده است. نقاش این تابلو مشخص نیست، اما ارزیابی ها نشان می دهد که نقاش این تابلو آن را در برابر اصل کپی‌برداری کرده است و احتمالا زمانی نقاشی شده که تابلوی اصلی هنوز در فونتن بلو بوده است.

لئوناردو داوینچی نقاش ایتالیایی در سال ۱۴۵۲ میلادی در شهر فلورانس به دنیا آمد و در طول ۶۷ سال عمر خود، صدها اثر هنری خلق کرد که مشهورترین آن ها تابلوی “مونالیزا” یا “لبخند ژکوند” است. وی علاوه بر نقاشی، در مجسمه سازی، طراحی و مهندسی بناهای تاریخی نیز استاد بوده و یکی از نابغه های تمام دوران به شمار می آید.

انتهای پیام/ 

درباره ی editor

مطلب پیشنهادی

زیستگاه لک‌لک‌ها در کردستان ثبت شد

معاون میراث فرهنگی استان کردستان از گمانه‌زنی و کاوش تپه «توبره‌ریز» در کامیاران، ثبت ملی «زیستگاه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیکس سافت